Polityka Zintegrowanego Systemu Zarządzania
Spółka KGHM Metraco S.A., założona w 1991 roku, jest wyspecjalizowaną firmą handlowo-produkcyjną należącą do Grupy Kapitałowej
KGHM Polska Miedź S.A. Głównym celem działania Spółki jest kompleksowa i sprawna obsługa KGHM Polska Miedź S.A. poprzez m.in. zakup i przerób złomu miedzi (Spółka jest największym odbiorcą złomu miedzi w Polsce), sprzedaż soli kamiennej (KGHM Metraco S.A. jest znaczącym na rynku krajowym dostawcą soli drogowej), produkcję i sprzedaż kruszyw łamanych (jesteśmy jednym z największych krajowych producentów kruszyw łamanych wykorzystywanych z powodzeniem w budownictwie drogowym), produkcję renu metalicznego i nadrenianu amonu, przeładunek kwasu siarkowego oraz odzysk metali z odpadów przemysłowych.
Misją Spółki jest efektywna obsługa klientów, stałe doskonalenie jakości produktów i świadczonych usług oraz efektywne wykorzystywanie surowców w ramach propagowanej Gospodarki w Obiegu Zamkniętym.
W celu zapewnienia wysokiej jakości produktów i usług Spółka uwzględnia wymagania obecnych i przyszłych klientów oraz stron zainteresowanych. Działania planowane i realizowane są w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego, zapewniający bezpieczne warunki pracy oraz z zachowaniem pełnej ich transparentności i braku tolerancji dla korupcji. Spółka wdrożyła oraz zobowiązuje się utrzymać i stale doskonalić Zintegrowany System Zarządzania. Dzięki zaangażowaniu kierownictwa oraz pracowników KGHM Metraco S.A. oferuje swoim klientom istotną wartość dodaną
i wyróżnia się: innowacyjnością, wspieraniem rozwoju produktów i technologii oraz profesjonalizmem. Ponadto Spółka dąży do zapobiegania zdarzeniom o charakterze korupcyjnym oraz wypracowania wysokiej świadomości antykorupcyjnej, w której każdy pracownik oraz partner biznesowy, przyjmuje odpowiedzialność za przejrzystość realizowanych działań. Procesy biznesowe Spółki realizowane są z podjęciem działań eliminujących zidentyfikowane zagrożenia wewnętrzne i zewnętrzne związane z bezpiecznym przetwarzaniem informacji oraz możliwymi zakłóceniami w ciągłości działania.
Zarząd Spółki deklaruje realizację niniejszej Polityki poprzez:
- Spełnianie wymagań norm ISO 9001, EN 9100, ISO 14001, ISO 22301, ISO/IEC 27001, ISO 37001 i ISO 45001 oraz wymagań prawnych
i innych wymagań zgodności mających zastosowanie w działalności Spółki. - Ochronę środowiska naturalnego poprzez zapobieganie zanieczyszczeniom.
- Racjonalne wykorzystanie zasobów w celu poprawy środowiskowych efektów działalności.
- Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w celu zapobiegania związanym z pracą urazom i dolegliwościom zdrowotnym oraz eliminowania zagrożeń i ograniczenia ryzyk dotyczących bezpieczeństwa pracy.
- Współudział pracowników i ich przedstawicieli oraz konsultowanie działań wpływających na bezpieczeństwo pracy.
- Spełnienie wytycznych Kodeksu Etyki i Polityki Antykorupcyjnej Spółki oraz Grupy Kapitałowej KGHM.
- Spełnienie obowiązujących wymagań z zakresu bezpieczeństwa informacji i wynikających z Polityki Bezpieczeństwa Informacji Grupy
Kapitałowej KGHM w celu zapewnienia zgodnego przetwarzania informacji. - Identyfikację, zaplanowanie oraz wdrożenie niezbędnych działań zmniejszających ryzyko oraz ewentualne skutki zakłóceń realizacji procesów głównych.
- Uwzględnianie w podejmowaniu decyzji zidentyfikowanych szans i zagrożeń oraz wielkości oszacowanego ryzyka.
- Zapewnienie kompetentnego personelu oraz niezbędnych środków i zasobów dla osiągnięcia zaplanowanych wyników i celów oraz ciągłego doskonalenia Zintegrowanego Systemu Zarządzania.
- Podnoszenie wiedzy i kwalifikacji pracowników Spółki poprzez system szkolenia i doskonalenia zawodowego.
Polityka Zintegrowanego Systemu Zarządzania jest:
- Znana, zrozumiała i stosowana przez pracowników Spółki.
- Powszechnie dostępna dla pracowników Spółki, partnerów biznesowych oraz innych stron zainteresowanych.
- Odpowiednia do celu, wielkości, specyfiki zidentyfikowanych szans i ryzyk oraz określonego kontekstu Spółki.
- Wsparciem strategicznych kierunków rozwoju Spółki.